Výrobce: | Hobbyking (design by Felipe Vadillo, Argentina) | Rozpětí: | 1500 mm | Hmotnost: | 514 g |
Kategorie: | Lietadla - elektrické | Délka: | 0 mm | Materiál: | balza |
Motor: | E-max 28-22 1200 Kv |
ID Modelu: AM7250 | Zobrazeno: 7846 | Přidané: 25. 7. 2016 o 09:22 | Autor: Fasciman
Autor | Zpráva | ||
VladoVrancik modelár Příspěvků: 1757 Moje modely Poslat zprávu |
|
||
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
A to ako"Vlado"?.....robíte akciu a....signálu objednáte málo......pekne....... |
||
VladoVrancik modelár Příspěvků: 1757 Moje modely Poslat zprávu |
Edy to mas tak ked sa vsetko nosi z Ciny,ale na nasu obhajobu bola to prvotina tak tento rok sa polepsime a vsetkeho bude dost. |
||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Tak príčina nehody podľa mňa: Nárast síl potrebných na "dotiahnutie výchylky", v režime veľkej rýchlosti a pri daní povelu pre servo výškovky "dotiahnúť" páka serva zatlačila na lanovod smerom dozadu, ten sa však vzpriečil, zvýšili sa trecie sily v lanovode a k výchylke smerovky smerom nahor nedošlo - model postupoval v strmhlavom lete až na uhol 90 stupňov voči zemi a zaboril sa cca 30 cm do oráčiny. Záver: Nepoužiť servá 3,7-gramové, ktoré sú slabé (hoci rozmery v servodoske sú pre 3,7 gramové servá a nie pre 9-gramové) !!! Nárast síl v lanovode nedokázalo servo svojou silou prekonať, došlo k zvýšeniu prúdového odberu a možno tým vyradilo z prevádzky aj regulátor (celé napájanie prijímača).
Vladko, z Číny nie sú všetky veci zlé ale treba mať určitú technickú empatiu voči modelu - predstaviť si všetky aj tie najmenej pravdepodobné možnosti technického zlyhania pri danej konštrukcii. Tam tie lanovody nie sú pevne ukotvené v trupe na posledných 10-15 cm pred pákou serva, ohýbali sa až sa výškovkové vzpriečilo. Plus k tomu silou slabé servo. Proste moja chyba. |
||
destelant modelár Příspěvků: 917 Moje modely Poslat zprávu |
Chyba sa stala ale dúfam že si s ním ešte polietas...? |
||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
no hej ale s modro-bielym skôr. už prišiel. Tento červeno-žltý sa síce dá ešte opraviť ale mne to dlho potrvá, preto počká dlhšie. |
||
Lubomir modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Pavol, mám otázku: Už si začal s osadzovaním modrého dynama? Spomínal si, že pôvodne osadené 3,7g servá boli slabé. Pre aké servá si sa rozhodol? Ja sa práve rozhodujem medzi https://hobbyking.com/en_us/turnigytm-tgy-d56lv-coreless-low-voltage-ds-mg-servo-0-89kg-0-10sec-5-6g.html , ktoré som mal pôvodne kúpené pre F3K (Orca od Milana Roháčka) , kde som použil iné a nevyžadovalo by žiadnu mechanickú úpravu trupu, alebo https://hobbyking.com/en_us/pdi-0902mg.html , ktoré je silnejšie a vyžadovalo by len minimálnu úpravu v trupe. Ďalšia možnosť je úprava ako spravil desteland a použiť bežné lacné servo https://hobbyking.com/en_us/hobbykingtm-hkscm9-6-singlechip-digital-micro-servo-1-6kg-0-07sec-10g.html . Počasie sa umúdrilo, mal by som Dynamo dokončiť a ísť lietať. Motorizované to mám predbežne s týmto http://www.banggood.com/DYS-D2225-2000KV1600KV1350KV-2-3S-Brushless-Motor-For-RC-Airplane-p-1042943.html?rmmds=cart. P.s. Vopred ďakujem za radu. |
||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Ľubo, ťažko radiť keďže tie servá nepoznám. Ale čítajúc tie parametre, išiel by som tou druhou možnosťou (tie biele lacné servá). Sú cca dvakrát tak silné ako tie úplne prvé, navyše aj o polovicu lacnejšie. Tie druhé sú zase fest drahé. Moje Dynamo ešte oddychuje (zatiaľ som sa k nemu nedostal). Dúfam že dáš sem potom Tvoje Dynamo do svojich modelov, rád si pozriem ako si ho urobil. A ten motor mi príde ako dobrá voľba. Ktorý - teda s akým Kv si si vybral ? |
||
Lubomir modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Ten DYS D2225 mám bohužial ten najslabší - 1350kv - ale so sklopkou AERONAUT 8x5" mal statický ťah len 390g s 3S baterkou (110W), čo by ale malo stačiť. Ten druhý som pred chvíľou doskúšal. S 3S baterkou "zniesol" max 5x4" vrtuľu, s ktorou mal statický ťah 460g (157W) s nejakou rezervou, lebo som to skúšal s baterkou v skladovacom stave (nabíjať som ju nechcel, lebo pri súčasnom počasí by som ju nemal ako vylietať ). Problém je ale to, že neviem zohnať sklopku v tej veľkosti. Najmenšiu, čo som na webe našiel bola 7x4". Spravím ešte pokus s 2S baterkou, ale asi sa nezmestím do parametrov motora - limitovať ma bude asi MAX prúd 15,8A. V hore spomínanej zostave (3S , 5x4" vrtuľa) bol prúd 15,4A. Ale tento motor by sa mi páčil viac, lebo ho mám zostavený na vonkajšiu montáž (tak ako si mal ty na červenom), čo by mi umožňovalo viac experimentovať s vyosením motora. Ale to až cez deň, aby ma susedia nezabili . Keď budem vedieť viac, dám vedieť. Ešte ku servám. cena by mi u https://hobbyking.com/en_us/pdi-0902mg.html nevadila, ale mal som ich (kvôli rozmerom) rezervované na krídelká. Okrem toho majú kovové prevody a guličkové ložisko. Teraz vidím, že je znova naskladované, tak budem dokupovať - odpoludnia, keď som pozeral, tak bolo "Backorder". Fajn - BobyKing (ako ho ty voláš) to rozhodol za mňa. Takže ďakujem a zatiaľ Dobrú noc - Ľubo P.S. to servo stojí (po prihlásení) 10,92$. Keď ho objednám z EU s poštovným 1,73$ ( do 200g, bez Trackingu), tak to až tak drahé nie je pri pomere cena/kvalita. P.s. No.2. Rozpisujem sa o testovaní druhého motora a zabudol som dať na neho link. Je to tento https://hobbyking.com/en_us/secret-motor-1808-2400kv-ccw-0-1-laminations.html po menších úpravách. Pretože má unášač integrovaný s rotorom, vyriešil so to tak, že som použil trámec z rozobratého kuželového unášača https://hobbyking.com/en_us/folding-prop-spinner-30mm-3-0mm-shaft.html , ktorý som uchytil pôvodnou kuželovou maticou. Nie je to bohviečo, ale "dá sa". |
||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Ľubo, ak Ti nevadí cena ani tie servá "KS-Servo PDI-0902MG Slim Wing BB / DS / MG Servo" vôbec nie sú zlé, len mi prídu až príliš kvalitné na tento model a majú špecifický účel (do tenkých krídel). Skôr by som ich dal na krídelká pri krídlach modelov s malou výškou profilu alebo na nejaký kvalitnejší a drahší model kde je vhodná aj zrejme jeho vyššia presnosť a kultivácia chodu. Motor tu treba veru riadne potlačiť - okolo cca 6,5 až 7 stupňa. Ja som to odmeral presne cez lacný (ale presný) digitálny uhlomer zakúpený v Kauflande v akcii. Pri montáži zvonka (síce to nie je vzhľadné) ale máš skutočne výhodu, že s vyosením motora dokážeš experimentovať - výrobou kruhovej podložky, ktorú zbrúsiš do akéhokoľvek požadovaného "klinu". Ja ale vo svojom plánujem už vnútornú montáž, s tým že predok eroplánu prerobím s prepážkou "do potlačenia". Inak ale verím že budeš veľmi spokojný ak hľadáš "pohodové lietanie". Len netreba nič zanedbať, ako som to zanedbal ja. Po osadení serv by som ešte v trupe ukotvil lepšie k trupu tie púzdra lanovodov bližšie pri servách. A do lanovodov by som dal drát priemeru 0,6 až maximálne 0,8 mm, nie dodávaný drát ktorý má priemer 1 mm. Treba odstrániť v maximálnej možnej miere sily v lanovode, mali by ísť úplne ľahko. mne osobne sa nepáčia ani tie dodávané páky kormidiel, tiež volil by som nejaké spoľahlivejšie riešenie prepojenia drátu lanovodu s pákou kormidla. Všetko sú to také "serepetičky" na prvý dojem ale spoľahlivosť to nepomerne vylepší. |
||
Lubomir modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
o.k. Možno ťa poslúchnem s tými servami, stejne som ich pred časom kúpil na ten účeľ, ako spomínaš. Mali ísť na krídelká do guppyho, ku ktorého stavbe (už štvrtého) sa nejak neviem dostať. Večer som pozeral, ako to riešil desteland a myslím, že by s úpravou trupu na veľkosť štandardného mikroserva typu HXT900 nemal byť veľký problém. Na spomínaných pdi servách sa mi páčil aj vývod drôtov smerom dolu. Pri použití bežných serv býva vývod zvyčajne doboku, čo vyžaduje o niečo väčší otvor, aby sa dalo servo vložiť na svoje miesto, čo zas spôsobuje problém so spoľahlivým uchytením serva,čo potom riešim "sopľom" z hottglue pištole. Tie lanovody vyzerajú o.k., ale ja tiež zvyčajne používam drôt s priemerom 0,8mm. Ináč večer som si kontroloval polohu motorovej prepážky s dlhým pravítkom, ktoré som preložil tetivou profilu. A fakt - prepážka je nepochopiteľne skoro presne v pravom uhle. Ináč, niekto v diskuzii spomenul, že vlastne ide o vetroň a motor slúži len na to, aby som lietadlo dostal do vzduchu. Ja som zvyknutý, že pri plnom plyne musím model potláčať výškovkou. Mnohokrát mi to pomohlo, aby som sa dostal z krízovej situácie nízko nad zemou. Ale uznávam, že je to vlastne zlozvyk, ktorý sa mi môže vypomstiť, keď budem lietať s modelmi, ktoré lietajú "pod motorom". Končím - mám službu v kuchyni . |