Výrobce: | Ja | Rozpětí: | 1330 mm | Hmotnost: | 2370 g |
Kategorie: | Lietadla - elektrické | Délka: | 1150 mm | Materiál: | balza, smrek, preglejka, dural |
Motor: | NTM 35-48/900 |
ID Modelu: AM5240 | Zobrazeno: 18970 | Přidané: 17. 1. 2015 o 17:09 | Autor: Štefko
Autor | Zpráva |
Štefko modelár Příspěvků: 103 Moje modely Poslat zprávu |
Spojky sú zo 4 preglejky - 7 vrstiev. Trocha som váhal, či ich tam nechať. Pôvodne boli iba na skúšku, pre celkové zostavenie. Ale sú to dosť pevné. Robil som aj pevnostný test. Na spojku horného krídla som zavesil 4,5 kg, chytil som krídlo za konce a potriasol tým a je to v pohode. Spodné rovnako ale "iba" so 4kg. Spodné malo trocha večší priehyb ako horné - spojka je tam dlhšia, prechádza trupom. Keby mal niekto nejaký dobrý argument, alebo skúsenosť, prečo ich vymeniť, nechám si poradiť. |
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Pozeral som nejakú teóriu k dimenzovaniu spojok krídla. Niečo k tomu nájdeš aj na www.vekamodel.cz. Skús sa na to mrknúť. V podstate ani ja neviem, či to vydrží ale niečo mi hovorí, že by som mal troška obavy. Možno je to ale len môj zbytočný poplach. Na tej stránke je to v sekcii "dílna". |
Kamil modelár Příspěvků: 708 Moje modely Poslat zprávu |
Tak co, maxik uz letel? |
tiborecko modelár Příspěvků: 30 Moje modely Poslat zprávu |
|
babratenko modelár Příspěvků: 334 Moje modely Poslat zprávu |
Pozerám, že sa nám to tu nejako "zMAXilo" . Ak sa nemýlim, je to poslednou dobou najbežnejšie lietadlo na portály . Ten môj čaká na upevnenie vrchného krídla a vyrezanie priestoru pre baterku. |
Kamil modelár Příspěvků: 708 Moje modely Poslat zprávu |
Držím palce všetkým Maxom a maxipilotom. |
Štefko modelár Příspěvků: 103 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte Maxipiloti Prepáčte že som Vás informačne trocha zanedbal. Keďže sa nám tu tak pekne zmaxilo, musím aj ja pridať pár fotiek. Zálet prebehol úspešne, lietať som chodil podvečer, takže bolo málo svetla na fotenie, preto som nič nepridával. Ale dnes mi už nedalo tak aspoň tri: Povrchovku som zvolil takto jednouchú. Inšpiroval som sa fotkami MAXA v modelári, kde sú jednoduché prúžky. Na krýdlach môj obľúbený "pernatý" motív, ktorý som si vymyslel ešte na svojho Admirála http://www.rcalbum.cz/model/4288-admiral-2.html. Čierne 12mm prúžky, zaoblené, nažehlené. Doplnený pilotný štítok. Pilot možno bude časom. Model lieta nádherne, pomaly. Na krídelka reaguje výborne. Motor mám potlačený a vyosený ~3°. Spodné krídlo má nábeh 1,5° a horné 1°. Ešte sa musím pohrať s ťažiskom. Prvý let bol ťažký na chvost, teraz som spravil držiak na baterku až celkom k motoru, kvôli posúvaniu. Pri štarte ho poriadne točí doľava, ale na to si asi treba zvyknúť a korigovať, či? Pristáva úplne sám stačí trocha ubrať plyn. Na jednu baterku som lietal ca. 20min s medzipristatiami. Na plný plyn som to ešte neskúšal, tak max. na 3/4. Skúšal som viacero vrtúľ. Toť moje výsledky: vrtuľa - hmotnosť vrtule - napetie - prúd - príkon - statický ťah - otáčky APC 13×6,5 plast ------------------ 27,7g - 11,6V - 42,4A - 459W - 1565g - 7920min-1 APC 13×4 plast --------------------- 27,9g - 11,6V - 34,6A - 378W - 1605g - 9600min-1 XOAR 13×6 drevo ------------------ 19,9g - 11,6V - 40,9A - 443W - 1740g - 8010min-1 TGY Light electric 13×6 drevo - 21,1g - 11,6V - 42,3A - 455W - 1790g - 7800min-1 Prvé 4 sprava na obrázku. Tá s hranatými listami má relatívne tenké listy a iba 25g, ale neskúšal som ju, možno nabudúce. Ďalšie dve sú na spaľovák. Tá naľavo je lipová na gumu, plán na gumáka pod vrtuľami. Meral som to priamo na modely/modele? - súc na lietadle , 3 krát. Výsledky sú priemerné hodnoty. Ťah je meraný závesnou digitálnou váhou 40kg/10g. Ostatné Megametrom 7in1 z Hobbykingu. MAX parametre: Hmotnosť: 2370g - predsavzatých 2500g som podliezol Rozpetie: 1330mm Dĺžka: 1150mm Plocha krídla: ca. 58,5dm2 Motor: NTM 3548/900kv Regulátor: Hobbyking 70A - zbytočne veľa, ja viem, nevedel som či nebude treba silnejší motor, prípadne 4článok, tak nech mám rezervu. Vrtuľa: Xoar 13/6 drevená Baterka: Zippy compact 3700mAh 35C - 350g Servá: Corona CS238MG - 4kg Nabudúce doplním viac fotiek, možno aj video a iné Letu zdar Števo |
milosv modelár Příspěvků: 247 Moje modely Poslat zprávu |
Gratulujem k záletu. Nech Ti Maxík robí dlho radosť. A perfektné že si pridal aj rozsiahly popis osadenia a skúšok vrtúl.Na tom sa už dá stavať. Na hobikáči toho k niektorým motorom Ntm, ktoré aj ja používam veľa nieje, iba v diskusiach. |
babratenko modelár Příspěvků: 334 Moje modely Poslat zprávu |
Gratulujem k záletu. Povrchovku si spravil decentne a vkusne. Dúfam, ze max sa dožije úctihodného veku. Hoď potom fotky z terénu, aby sme videli ako mu to svedčí vonku. |
bobek modelár Příspěvků: 29 Moje modely Poslat zprávu |
Krasna stavba. Radost pozerat. |
Štefko modelár Příspěvků: 103 Moje modely Poslat zprávu |
Ďakujem. Čo sa týka tých informácii, tak pridávam hlavne to, o čom si myslím, že pomôže ostatným. Ešte než som začal stavať nevedel som aký výkon bude potrebný, len som prechádzal kto má aký motor na približne rovnakom modely. Dávnejšie som niekde natrafil aj na tabuľku, kde boli pomerné výkony na jednotku hmotnosti pre ten ktorý typ modelu a štýlu lietania, alebo niečo také, už si to presne nepametám. Žiaľ neviem kde to bolo. Keby niekoho zaujímalo mám aj video, síce slabšej kvality, ale ako dôkazový materiál stačí: http://youtu.be/EXaPuSLfV7M Števo |
babratenko modelár Příspěvků: 334 Moje modely Poslat zprávu |
Som rad, ze si sa podelil s videom. Chcel som vidieť ako lieta. Ak budeš natáčať cez deň kľudne sa pochváľ |
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Perfiš, gratulujem !!! Perfektný model, super "kamufláž". Tá spojka spodného krídla sa zrejme zdá OK, nemenil si ju, však ? (to sa pýtam len tak pre spätnú väzbu, pre lepší odhad dimenzovania svojich modelov). Inak pred rokmi som ti aj toho nádherného Admirála II hodnotil. Samozrejme najlepšie ako sa dalo, tak som sa aj zasmial, ako som sa tam objavil (ako hodnotiteľ). Veľa pekných letov prajem aj s Maxíkom. P.S. Nemáš ten motor málo stupňov vyosený doprava, ak pri vzlete (veľký výkon + malá rýchlosť) "výrazne chce točiť doľava" ? Neviem ale asi správnosť vyosenia by sa mala posudzovať z nejakej priemernej rýchlosti v "obálke dostupných rýchlostí", pri následných prudkých pridaniach plynu (môj subjektívny názor ale). Ako iní diskutéri vlastne posudzujú otázku, či majú správne vyosenú (dolu a do strany) os motora ? |
Štefko modelár Příspěvků: 103 Moje modely Poslat zprávu |
Spojky zostali preglejkové, ani ich nebudem meniť. Akrobaciu s ním lietať nebudem, na to mám inú rozbíjačku. Len plánujem dať na trup kameru, tak aby brala krídla a vidieť ohyb krídel pri lete a preťaženiach - to jsem zvědav. Motor ešte trocha vyosím a uvidím čo to robí, dúfam že to neovplyvní priamy let. Podľa mňa je to veľká lopata na taký ľahký model, takže predpokladám že tomu efektu sa asi nevyhnem. Čo sa týka toho videa, ja sám som ho pretáčal. Je strašne dlhé a nezáživne, a skoro prd tam vidno, keď som ho strihal, nezdalo sa mi byť. Ale už ho mazať nebudem. |
Štefko modelár Příspěvků: 103 Moje modely Poslat zprávu |
MAX na snehu Bude zima, bude mráz. Pustil som sa do výroby lyží. Veľkosť som len tak odhadol od oka. Rozmer sklznice je 55×300, ostrohová lyža má 28×100. Po namočení sú predky ohýbané. Predná hrana je zdvihnutá o 20mm. Výstuha lyže je z dvch bočníc a ohýbaného horného pásu. Výsledok je tuhý až až. Všetko je urobené z 3mm topoľovej preglejky, aj ostroha, ale tá je zhobľovaná obojstranne na 2mm. Jedna lyža má zatiaľ 30g. Pokračovanie bude po Troch káľoch, dnes je veľký sviatok, pracovať sa nesmie, ani kutiť. |