autor | zpráva | |
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Poprosím o názor skúsenejších modelárov. Často mi po dokončení vychádza model ťažký na chvost, čiže je ho treba vpredu dovážiť. To je najjednoduchšie, ale nedalo by sa tomu vyhnúť napr. zmenou uhlu nábehu VOP - proste z 0 dať nejaké +3 (čím by som ju vlastne celú konštrukčne potlačil)? Moc by to zmenilo letové vlastnosti? Ďakujem |
|
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
- Nedalo, - Zmenilo. Pohľadaj si "Dive test, zálet modelu". To aká veľká je (prepáčte za ľudové názvy neviem správne termíny) reakcia stabilizácie na rýchlosť, meníš práve veľkosťou klopivého momentu ťažiska jeho posunutím pred pôsobisko vztlaku, a kompenzuješ to výchylkou výškovky - ale aj keď pri jednej rýchlosti by to stačilo riešiť jej potlačením, pri spomalení alebo zrýchlení by vznikal výrazne iný rozdiel, a to by buď znamenalo prílišnú stabilitu (až by model húpal), alebo v tvojom prípade že ťažisko by bolo vzadu, nereagoval by na zrýchlenie takmer vôbec (to pre ťažisko stále pred neutrálnym bodom, mne to vyhovuje ako správne nastavenie lebo potom nereaguje na poryvy vetra), alebo by dokonca začínal ešte viac klesať (ťažisko za neutrálnym bodom). To posledné znamená nestabilitu, každé mierne sklonenie čumáku by klesaním ešte zvýšilo rýchlosť a to by ešte viac skláňalo čumák - až do zeme (pri dostatočnej výške možno do obráteného premetu a straty rýchlosti a pádu až po prechode na chrbát). Je problém sadnúť s modelom vcelku, keď sa to stane náhodou napríklad posunom baterky pri odhode. |
|
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Model by bol vratký a pri strate rýchlosti by pri akomkoľvek zásahu do kormidiel šiel okamžite do vývrtky |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Veru - budem to musiet dovazit - neviem kde robim chybu, ale kazdy vytvor doteraz bol tazky na zadok - protim na VOP a SOP pouzivam lahku balsu. |
|
stanco1 modelár Příspěvků: 341 Moje modely Poslat zprávu |
tak rob dlhši predok, pokial to nieje maketa... |
|
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Keď spomínaš balzu, asi nebude tá balza vážiť až toľko.. Žeby Oracover, napríklad BIELY? Pamätám si číslo 110g/m2 ale našiel som tabuľku a tam je len 89g/m2 Ale v texte je rozsah po 109, možno od kedysi dávna keď som to hľadal ja?? TECHNICAL DATA ORACOVER, ORASTICK, ORATRIM, ORALINE Thickness: 23 µm Min. tensile strength lengthwise/ crosswise: 250/250 N/mm² Min. tensile lengthening lengthwise/crosswise: 90/90% Weight: According to colour shade from 64 to 109 g/m² Shrinkage: 5% biaxially, linear 1% per 10º rise in temperature with reference to 150ºC 110g je veľa..... Nechcem byť sprostý ale možno by sa to dalo za menej z plnej balzy a natrieť štetcom... (no,.. to asi len podpichujem...) Mylar má pod 6g/m2, t.j. 20x menej - ale teda to je prehnane tenké - niečo medzi tým by sa malo dať nájsť. Lebo keď to je plán alebo stavebnica čo niekto konštruoval, hádam to aj vyskúšal či to sedí..... |
|
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Vetrone sa dovažujú úplne bežne... Motorové dovážiš pohonom, klasické olovom. Ja som dovažoval kilo a som na zadnej hranici ťažiska. |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 30. 1. 2012 o 19:15
| odkaz na příspěvek
Tak - po upratani kabiny a poposuvani vsetkeho dopredu to je na urovni spojky kridla - teda cca tych 33% od nabezky. Inac - ano pouzivam Oracover, a urcite dost zavazia aj plne 2mm ocelove tiahla k VOP a SOP. Nabuduce pojdem cez lanka. Vetron to je motorovy - ved preto mi to dovazenie nejde do hlavy, ze ked to upravujem na motoraka tak pridavam hodne vahy do cumaku a aj tak som zvacsa na hrane... |