autor | zpráva | |||
Joba modelár Příspěvků: 1405 Moje modely Poslat zprávu |
Veď píšem že nenaučil ,keď používaš len krídielká . Ak budeš smerovku používať súčastne alebo nezávisle potom to budeš vedieť PS: s trojkanálom kde jeden kanál je obsadený ma motor sa to nenaučíš asi nikdy |
|||
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Lietanie bez smerovky je len vodenie vo vzduchu s cieľom udržať sa tam... -Akrobat - tam je to myslím najjasnejšie a bez použitia smerovky neurobíš žiadny riadený obrat. Ani premet, ani výkrút, ani súvrat a ostatné odvodené obraty. -Vetroň - bez "smerovky" sa dá lietať jedine s hotlinerom, alebo na svahu s "véčkovým" modelom. Ja ale aj na svaháku s motýľom používam "smerovku" lebo dosiahnem to, že zatáčka sa dá optimalizovať a straty na rýchlosti sú minimálne. Vetroň neťahá za sebou chvost. Termický vetroň lieta na minimálnych rýchlostiach a tam potrebuješ robiť plochú zatáčku aby si nestratil vztlak jednak náklonom (zmenší sa pôdorysná plocha) a jednak tým, že vyklopením krídelok zmeníš profil. -Dvojplošník - U väčšiny dvojplošníkov tým že točíš zákrutu krídelká-výškovka dostaneš model do polohy keď zvesí chvost, zmení uhol nábehu a obrovským nárastom vztlaku sa ti začne "vzpínať". Musíš teda točiť smerovkou (tým zostane model vodorovne) a krídelkami kontrovať aby bola zatáčka plochá inak nastane vzpínanie a zatáčka nebude nikdy v jednej rovine ale bude stúpavá a to dosť značne. Ja netvrdím že som super pilot, ale viem ako má lietanie vyzerať a snažím sa tomu približovať. |
|||
Lubomir modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
"lv" Ďakujem. Takto stručne a jasne som to ešte nikde nenašiel. Mnoho vecí som viac-menej tušil, ale takto na jednom mieste som to ešte nikdy nenašiel. Paradox je, že som to z tohoto príspevku všetko pochopil, ale mám dojem, že som to málokedy v praxi používal. Mal by som si to pred každým lietaním prečítať a možno sa mi konečne podarí zaletieť čistý súvrat . Ešte raz ďakujem. |
|||
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Veď som napísal keď to nevidíš tak to nerieš. Bez korekcie smerovkou nie je pozdĺžna os lietadla v oblúku dotyčnicou oblúka ale smeruje von (chvost je vnútri). A treba skúsiť lietanie v telocvični, tam sa zistí aká je smerovka dobrá. |
|||
FilipRCF4UCorsair modelár Příspěvků: 31 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte, ked tak pozeram tak som tu nechtiac asi vyvolal osobne "konflitky" mna len zaujimalo ci bude mozne lietat chvilu aj bez smerovky, neskor ju tam urcite pridam, len na zaciatok aby to nevadilo, ked nie som skuseny, aby som si nezvykol bez tej smerovky. Dakujem pekny den Filip |
|||
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
poletí neboj |
|||
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Určite to poletí a určite sa s tým dá urobiť kopec radosti. Do budúcna... ak sa chceš (te) naučiť naozaj lietať dobre, tak smerovka je zásadná vec tak ako výškovka a krídelká. Aj ja poznám veľa modelárov čo lietajú desaťročia bez smerovky a maximálne si ju mixujú ku krídelkám. Je to potom vidieť pri štartoch a pristátiach. Jednoducho pri čo len trošku bočnom vetre sa nedá rovno odštartovať a už vôbec nie pristáť. Ako nácvik stačí natiahnuť na pristávaciu dráhu v smere pristávania 10-20m lano a snažiť sa pristáť čo najpresnejšie v smere natiahnutého lana. S kombináciou krídelká výškovka je to takmer nemožné, skôr náhodné. |
|||
jetylo modelár Příspěvků: 1068 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 2. 8. 2014 o 10:15
| odkaz na příspěvek
Tak,tak. Velmi dobry nacvik pouzivania smerovky je zimny trening v hale... |