autor | zpráva | |||
Joba modelár ![]() Příspěvků: 1405 Moje modely Poslat zprávu |
Veď píšem že nenaučil ,keď používaš len krídielká . Ak budeš smerovku používať súčastne alebo nezávisle potom to budeš vedieť ![]() PS: s trojkanálom kde jeden kanál je obsadený ma motor sa to nenaučíš asi nikdy ![]() |
|||
lv modelár ![]() Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Lietanie bez smerovky je len vodenie vo vzduchu s cieľom udržať sa tam... -Akrobat - tam je to myslím najjasnejšie a bez použitia smerovky neurobíš žiadny riadený obrat. Ani premet, ani výkrút, ani súvrat a ostatné odvodené obraty. -Vetroň - bez "smerovky" sa dá lietať jedine s hotlinerom, alebo na svahu s "véčkovým" modelom. Ja ale aj na svaháku s motýľom používam "smerovku" lebo dosiahnem to, že zatáčka sa dá optimalizovať a straty na rýchlosti sú minimálne. Vetroň neťahá za sebou chvost. Termický vetroň lieta na minimálnych rýchlostiach a tam potrebuješ robiť plochú zatáčku aby si nestratil vztlak jednak náklonom (zmenší sa pôdorysná plocha) a jednak tým, že vyklopením krídelok zmeníš profil. -Dvojplošník - U väčšiny dvojplošníkov tým že točíš zákrutu krídelká-výškovka dostaneš model do polohy keď zvesí chvost, zmení uhol nábehu a obrovským nárastom vztlaku sa ti začne "vzpínať". Musíš teda točiť smerovkou (tým zostane model vodorovne) a krídelkami kontrovať aby bola zatáčka plochá inak nastane vzpínanie a zatáčka nebude nikdy v jednej rovine ale bude stúpavá a to dosť značne. Ja netvrdím že som super pilot, ale viem ako má lietanie vyzerať a snažím sa tomu približovať. |
|||
Lubomir modelár ![]() Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
"lv" Ďakujem. Takto stručne a jasne som to ešte nikde nenašiel. Mnoho vecí som viac-menej tušil, ale takto na jednom mieste som to ešte nikdy nenašiel. Paradox je, že som to z tohoto príspevku všetko pochopil, ale mám dojem, že som to málokedy v praxi používal. Mal by som si to pred každým lietaním prečítať a možno sa mi konečne podarí zaletieť čistý súvrat ![]() |
|||
marianr modelár ![]() Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Veď som napísal keď to nevidíš tak to nerieš. Bez korekcie smerovkou nie je pozdĺžna os lietadla v oblúku dotyčnicou oblúka ale smeruje von (chvost je vnútri). A treba skúsiť lietanie v telocvični, tam sa zistí aká je smerovka dobrá. |
|||
FilipRCF4UCorsair modelár ![]() Příspěvků: 31 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte, ked tak pozeram tak som tu nechtiac asi vyvolal osobne "konflitky" ![]() Dakujem pekny den Filip |
|||
walkera modelár ![]() Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
poletí neboj ![]() |
|||
lv modelár ![]() Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Určite to poletí a určite sa s tým dá urobiť kopec radosti. Do budúcna... ak sa chceš (te) naučiť naozaj lietať dobre, tak smerovka je zásadná vec tak ako výškovka a krídelká. Aj ja poznám veľa modelárov čo lietajú desaťročia bez smerovky a maximálne si ju mixujú ku krídelkám. Je to potom vidieť pri štartoch a pristátiach. Jednoducho pri čo len trošku bočnom vetre sa nedá rovno odštartovať a už vôbec nie pristáť. Ako nácvik stačí natiahnuť na pristávaciu dráhu v smere pristávania 10-20m lano a snažiť sa pristáť čo najpresnejšie v smere natiahnutého lana. S kombináciou krídelká výškovka je to takmer nemožné, skôr náhodné. |
|||
jetylo modelár ![]() Příspěvků: 1068 Moje modely Poslat zprávu |
![]() Tak,tak. Velmi dobry nacvik pouzivania smerovky je zimny trening v hale... |