Výrobce: | FlyFly Hobby | Rozpětí: | 4000 mm | Hmotnost: | 3900 g |
Kategorie: | Lietadla - vetrone | Délka: | 1560 mm | Materiál: | Trup laminátový, krídla konštrukčné |
Motor: | 2 elektro-motory v tlačnom usporiadaní |
ID Modelu: AM9650 | Zobrazeno: 9260 | Přidané: 19. 10. 2019 o 14:59 | Autor: mior
Autor | Zpráva | |||
happy.hippo modelár Příspěvků: 58 Moje modely Poslat zprávu |
Prečo by to mal byť problém? DG Flugzeugbau GmbH aktuálne pripravuje novú sériu DG1001eNEO, zálet by mal byť na jar 2020, brushless-motor 30kW, LiPo 16S 75Ah 8,9kWh. |
|||
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
U modelu je ten priemer motoru trochu väčší v porovnaní so skutočným vetroňom. Aby to bolo pekné aj u modelu, chce to vyrobiť kužeľ a aj trámec vrtule tak, aby to presne lícovalo. Dokonca niektoré skutočné vetrone, ktoré nemajú kruhový prierez na špici trupu, ale eliptický, majú to vyriešené tak, že vrtuľa sa po zastavení natočí spolu s kužeľom tak, aby lícovala s obrysom trupu. To som mal na mysli. Vrtuľové kužele, ktoré sú bežne na trhu sú tvarované skôr pre bežné modely so štíhlejším trupom, nie pre makety. A DG - 1000 má inak riešenú kabínu na špici ako 800-vka. |
|||
mior modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Nemá Tony262 niekde zverejnenú fotku toho pohonu? |
|||
vever440 modelár Příspěvků: 261 Moje modely Poslat zprávu |
iba na fejsbúkoch, tu asi aj boli ale už nie sú, aspoň to prvé KA-8 lietalo aj na Obroch 2016. viac info v správe. |
|||
happy.hippo modelár Příspěvků: 58 Moje modely Poslat zprávu |
Ka 8b, rozp. 6m, Phoenix Model https://www.youtube.com/watch?v=wPdP-g4x3cY |
|||
saroj modelár Příspěvků: 535 Moje modely Poslat zprávu |
https://www.youtube.com/watch?v=EqV3Qdju0s0&feature=emb_logo |
|||
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
Pekne vymyslené. |
|||
mior modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Doteraz som si myslel, že len naše modely sú komplikované, ale vidím, že aj mnohí iní to tak majú radi. Dovolili sme si poupraviť (doplniť) jednu známu poučku do novej podoby: V jednoduchosti je krása, v zložitosti dokonalosť. Zas je pravda, že naše modely sú komplikované skôr elektronicky, mechanicky ani veľmi nie. |
|||
Futura3D modelár Příspěvků: 126 Moje modely Poslat zprávu |
Ďakujem za nakopnutie a začnem nahá)ať vybavenie do modelu. Plus tie úpravy.
Hodím na stôl a uvidíme, čo z toho pôjde a ako.Len vypracem stôl od vecí do lode čo som rozbabral. Negatív ak by bol problematicky, možno by som konce strhol od poťahu a skúsil prekrútiť, niekedy to ide niekedy nie. A už davnejšie sa rozhodoval či nepredĺžim krídelká aj na posledný diel. Radšej lepšie riaditeľný model ako sa trápiť nad maketovým vzhľadom.
Toto je dôležitý poznatok. Podobne sme zažili, na HAWK 1500 od Thunder Tiger. Z pôvodnou polohou ťažsika a uhlom krídla to šlo k zemi ako raketoplán. 5ažisko dozadu, 2-3mm podloženie krídla na zmenu uhlu nábehu a elektrovetroň ako vyšitý. Zmena letových vlastností o 100%.
Onehda už je tomu xy rokov mal polomaketu Piper PA-20 Pacer, 3m rozpaťie krátky trup. Bez riadenia ako skutočné lietadlo to síce lietalo, ale letový prejav bol katastrofálny a pri utiahnutých zátačkách tiež malo tendenci sa sypať dole (aj keď tam to dokázal motor vytiahnuť z prúseru, ale len do určitej miery), takže lietanie krídelká + kontra smerovka bolo to pravé orechové a to som dokázal s tým 11-12kg modelom lietať na betónovej ploche vo Vajnoroch, kde sme mali modelári letisko. Rád na ten model spomínam, keby som ho vedel kúpiť späť tak beriem všetkými 20. A dnes by doň dal 4. saito. Jediné č nemám ujasnené je či dať do toho elektromotor do špice (leží v polici nejaký), alebo čistý vetroň s háčikom na aerovleky. Páni zatiaľ ďakujem. Zima bude kadejaká môžem špekulovať a stavať. A. |
|||
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
Ešte sa vrátim k aerodynamike. DG-čko máte vybavené rýchlomerom, moja otázka je: Akú minimálnu rýchlosť máte vyskúšanú pri ktorej ešte lieta stabilne? |
|||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Fúúúú. Boris, ty dávaš také ťažké otázky . Keď sa trochu "oslobodím" pozriem do záznamov (dúfam, že to bude ešte dnes): Vďaka našej PC Telemetrii máme z každého letu záznam letových dát: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=969&n=konecne-mame-zaznam-letovych-dat-naco-je-nam-to-dobre http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=976&n=zaznam-letovych-dat-na-co-vsetko-sa-to-da-vyuzit- –-1cast |
|||
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
Hneď to byť nemusí, ide mi len o to, že ak máte dáta, tak by sa dali využiť na ďaľšiu analýzu a pomôcť tým ľuďom, ktorí majú podobný model. |
|||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Tak som sa k tomu konečne dostal. Pravdu povediac, neviem, či mám vyskúšanú naozaj najnižšiu rýchlosť, pri ktorej je model ešte stabilný. Vzhľadom na jeho ("padaciu" minulosť som pri lietaní s ním ešte asi príliš opatrný a skutočnej pádovej rýchlosti sa vyhýbam s určitou rezervou. ..................................................... Ale to nevadí, skúsime sa k tomu nejako prepracovať. Na našej PC Telemetrii mám ako kritickú rýchlosť nastavenú hodnotu 50km/h, pričom "pásmo varovania" je široké 13%. To znamená, že akustický alarm začne pilota varovať už pri poklese rýchlosti pod 57km/h. Varovanie je zaznamenávané aj do "súboru letových dát" a to konkrétne znamienkami + (plus) pred údajom rýchlosti. Rovnako aj naše "MCAS" (varovanie pred nebezpečne pritiahnutou výškovkou) je zaznamenávané do "súboru letových dát". Tiež znamienkami + (plus) pred hodnotou polohy výškovky. Hodnota 100 znamená, že výškovka je v neutráli, viac ako 100 znamená, že výškovka je pritiahnutá, menej ako 100, že výškovka je potlačená. Toto varovanie je závislé aj od polohy plynovej páky (čím viac plynu, tým neskôr sa ozve varovanie) a tiež od rýchlosti (čím yššia rýchlosť, tým neskôr sa ozve varovanie). Z jedného z posledných tohtoročných letov som urobil "výrez" začiatku letu - štartu a potom záveru letu - pristátia. V obidvoch prípadoch musí model "absolvovať" minimálnu (kritickú) rýchlosť. Po štarte: Z polohy výškovky možno usúdiť, že model sa od zeme odlepil na rozhraní 15. a 16. sekundy, pri rýchlosti vyššej ako 53km/h (táto hodnota však môže byť ovplyvnená bežiacimi motormi). Potom model stúpal, až sa v 26. sekunde ozvalo varovanie, že rýchlosť sa dostala do nebezpečných hodnôt - niekoľko sekúnd bola rýchlosť 54km/h. Pozor, motory stále bežali, takže hodnota rýchlosti bola nimi zrejme ovplyvnená. Preto je lepšie pristátie - teda let bez bežiacich motorov: Niekoľko sekúnd pred dotykom so zemou mal model (skutočnú) rýchlosť 55km/h, ktorá stále postupne klesala: 54, 52, 47km/h. Systém z pochopiteľných dôvodov vydával varovný signál. V 413. sekunde letu sa k varovaniu pred nízkou rýchlosťou pridalo aj MCAS - varovanie pred nadmerne pritiahnutou výškovkou. Reálna rýchlosť modelu klesla na 46km/h. V 415. sekunde letu sa pri rýchlosti 45km/h model dotkol zeme (trávy). To sa dá usúdiť z toho, že predtým bol model mierne "natiahnutý" - zaklonený ("Sklon" = 4 stupne), avšak vplyvom brzdného účinku trávy sa mierne predklonil: Sklon je -6 (mínus šesť) stupňov. V 416.sekunde letu model v tráve intenzívne brzdí - rýchlosť je už len 23km/h a decelerácia (spomalenie) je také, ako by bol model predklonený o 34 stupňov. Výškovku som pustil do neutrálu (hodnota 100). Obidve varovania utíchajú. V nasledujúcej sekunde je model bez pohybu. Pristával som pomerne jemne: v okamihu dotyku so zemou Géčka vyskočili len na 1,5. Ale bol to skôr nejaký hrb v tráve, lebo o chvíľu sú Géčka už len 0,7 ("nadvihnutý" model sa prepadáva). V 419. sekunde letu vypínam telemetriu, súbor letových dát je uzavretý. |
|||
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
Dobre, dal som do simulácie model, tak, ako mi poslal rozmery kolega Futura3D, t.j. tak ako model kúpim, bez úprav. Rýchlosť je 50km/h čiže 15m/s. Pripájam 2 obrázky pri rôznych uhloch nábehu 0 a 10 stupňov. Z obidvoch je jasné, že neupravený model má odtrhnutie medznej vrstvy prakticky po celom rozpätí v rovnakom okamihu. A to je dôvod, prečo mal také nečakané vlastnosti: Čomu ale vôbec nerozumiem, je hrúbka profilu na konci krídla. Je to až 18%. To je strašne veľa. Kritické Reynoldsovo číslo pre tak hrubý profil je cca 100 000, čo vzhľadom na min. rýchlosť a dĺžku tetivy profilu nie je možné dosiahnuť. To, že ste dali turbulátory v tvare pásikov je dobre, tie síce zlepšili obtekanie resp. lepšie povedané umravnili, ale krídlo bude mať stejne rovnaké vlastnosti pri odtrhávaní prúdenia. Udeje sa to vďaka turbulátoru pri menšej rýchlosti. Možno by stálo za pokus nedať turbulátor medzi koreň a začiatok krídelka a ponechať ho len na úseku pred krídelkom a až po koniec krídla. Tak by som mohol dosiahnuť, že sa mi prúdenie odtrhne pri vyššom uhle nábehu práve pri koreni krídla skôr a ostane čo najdlhšie primknuté na koncoch. Ak to nepomôže, bude potrebné urobiť nejaké úpravy na krídle. Zatiaľ ale nebudem predbiehať, nechcem zasahovať do konštrukcie krídla, pokiaľ to nebude nutné. Samozrejme skúšať v dostatočnej výške, aby nedošlo k zničeniu modelu. Ak je kamera, doporučujem vizualizáciu "chudobného modelára" a nalepil by som na krídlo kúsky jemných vlákien a z videa počas letu bude hneď vidno, či ideme správnou cestou. Ak sa nitky začnú odliepať od povrchu krídla skôr pri koreni ako na konci, určite sme sa dali správnym smerom... |
|||
Futura3D modelár Příspěvků: 126 Moje modely Poslat zprávu |
No fajn zase sme o krok ďalej. Otázka či rovno nespraviť koncový diel s koncovým profilom o polovičnej hrúbke. nakoľko je fakt že ten zo stavebnice je taký aký je. Otázka je čoby vyplul program po zmene hr. koncového profilu. nakoľko sa koncový diel lepí napevno tak sa s ním už potom nebude dať pohnúť bez nejakej tej deštrukcie. navyše nový diel polystyrénové jadro balza navrchu bude aj ľahší ako pôvodný diel. Navyše je možnosť spraviť aj negatív na konci krídla, alebo urobiť kombináciu aerodynamického a geometricky prekrútenia. Všetci vidíme že pôvodný návrh je taký nemastný neslaný a mne negatív na konci krídla chýba a som rozhodnutý ho spraviť aj za cenu nového konca krídla. Zatiaľ sa babrem z pár vecami a dokupujem čo chýba. Andrej |