Výrobce: | VQ | Rozpětí: | 640 mm | Hmotnost: | 550 g |
Kategorie: | Lietadla - elektrické | Délka: | 470 mm | Materiál: | balza, preglejka |
Motor: |
ID Modelu: AM7389 | Zobrazeno: 5521 | Přidané: 16. 9. 2016 o 20:36 | Autor: Fasciman
Autor | Zpráva | |
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Tak som dnes objednal pohon do tohto modelu: Môže byť taký motor ? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18198__AXN_Floater_Jet_Replacement_Motor_2208_2150kv.html |
|
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Program pre výpočet ťažiska vypočítal ťažisko od 164,3 mm (pri 8 percentnej statickej zásobe) až do 174,5 mm (pri 4 percentnej statickej zásobe) od špice (podľa výrobcu by to malo byť od špice 175 až 180 mm). Takže tomu údaju cca 175 od špice (150 od hrany závesu elevonov podľa výrobcu) sa dá veriť. Ešte som objavil nejaký program na výpočet CG (Centre of Gravity - slovensky ťažiska) na http://ecalc.ch/wingdesigner.htm Ale je na riť, dáva blud, aspoň viem, že mu nemôžem veriť: Proste softvér na výpočet ťažiska WinLaengs je najlepší aký poznám. A prepočítaval už aj viaceré delty iných, ťažisko vždy vychádzalo dokonale. Odkaz na WinLaengs: http://home.germany.net/100-173822/W_Laengs4_V26.zip |
|
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Tak, toto je lacný výrobok a vidieť to aj pri zostavení. Smerovky majú byť pod uhlom, vlepené do krídla cca 16 cm od seba ale vo vzájomnej vzdialenosti špičiek smeroviek 20 cm. Vyrobil som si 20 cm šablónu z preglejky a po osadení smeroviek do výrezov v krídle (po odstránení poťahu) som tú šablonu vložil medzi konce smeroviek. Veľmi ťažko a zo smeroviek sa stali dva oblúky rozvetvujúce sa od koreňa smerom k špičkám von - od seba. No vyzeralo to hrozne. Problém je v tom, že v krídlach sú pre výrezy zo smerovky také púzdra orientované ale kolmo ku krídlu . Kolmo proste smerovku prilepíte (ku krídlu) ale bez šance vychýliť ich do tvaru "V". Tak som sa pustil do prerábky - na smerovky dole je zboku nalepená 5 minútovým epoxidom klinová plocha z 3 mm preglejky a tá priľahlá pôvodná je zbrúsená do klina. Takto som to nalepil do krídla a vyzerá to super. Aj keď výrobca radí "thin CA glue", použil som 5 min. epoxy. A by som mal istoty pevného spoja, radšej som odstránil aj fóliu medzi výrezmi v krídle. Len som to málinko prehnal a teraz majú špičky smeroviek vzájomnú vzdialenosť cca 23 cm - hádam sa to neprejaví zle na letových vlastnostiach modelu. Inak k tej fólii - toto je divná fólia. Je pomerne "gumová" a hrubá. Z jednej strany (ku konštrukcii) je opatrená silne lepivou vrstvou - ako je to nejaká skôr samolepka alebo čo. Keď ju odstraňujete, tak ten lepivý film zostáva aj na podklade - na balze či na tých ľahkých ázijských drevách. Ja som ten lepivý film odstraňoval liehom - až na "čisté" drevo. Výška profilu krídla v mieste kde sú servá je pomerne malá - preto servá dosť vyčnievajú z obrysu nadol. Výrobca radí alebo teda do výkresu kreslí nejaké servo s relatívne malým rozmerom na výšku serva. Prikladá aj také preglejkové rámčeky z 2 mm preglejky ako lože serva. Ale tie som nepoužil a musel som vyrobiť nové vlastné - také, aby bola zohľadnená moja výška použitých serv. Moje servá trčia z obrysu nadol viac - až o 4 mm oproti servu, ktoré tam odporúča výrobca. Sorry ale tie pridané fotky mali byť všetky otočené o 90 stupňov. Fotené z mobilu "na stojáka". Neviem ich otočiť. Asi sa vrátim k starému dobrému foťáku. |
|
JanoP modelár Příspěvků: 101 Moje modely Poslat zprávu |
Čau Palči, to som rád, že už máš hotového Porterfielda keď sa púšťaš do ďalšieho modelu... |
|
lucik modelár Příspěvků: 452 Moje modely Poslat zprávu |
Asi každý ma rozrobených viacero modelov naraz .Ja bojujem na troch frontoch.Zatial vyhráva nedostatok času. |
|
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Janči, ty jeden humorista. Robím ešte aj na tom Porterfieldovi. Len som si musel trocha urobiť prehľad čo doma mám za servá a tak som tomuto venoval tak cca 2 dni. |
|
JanoP modelár Příspěvků: 101 Moje modely Poslat zprávu |
Ja len aby si ho stihol. Chcel si ísť s ním na Otváranie neba. |