autor | zpráva |
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte vsetci, přišla doba ked začínám vozit gimbal aj s kamerou a s mojou 8000 baterkou sa mi motory zacinaju značně hriat. Váha modelu je +-2100g, cize potrebujem motory s thrustom min 1kg. Maximalna velkost vrtule, ktoru napasujem na kopteru je 12". Baterku mám 3S 8k mAh. Letový čas by som chcel min 15min, cize aj účinnost tu hra nejaku úlohu. Ale taktiez, ak by to vyšlo jednoduchsie a lacnejsie, nebráním sa ani možnosti přestavby na hexu. Má niekto nějaké skusenosti s motormi, případně má niekto takto tazku kopteru? |
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj, nie som kopterista a nepíšeš detaily. Ak jedná sa o koptéru, ktorú máš pri tvojich modeloch s motormi 2826 300W/800KV tak záleží od toho ako si spokojný so súčasnými letovými vlastnosťami. Ak je teda problém len prehrievanie motorov tak by som asi riešil len väčšie motory. Napríklad 2836 s rovnakým KV. Overiť uchytenie a ak zanedbáš malý nárast hmotnosti tak by malo byť všetko OK a môžeš používať súčasné vrtule bez toho aby si riešil zmenu regulátorov. Ak chceš svižnejšie reakcie tak budeš musieť zmeniť okrem motora i vrtule a regulátory. Pozor na to, že ak dáš len o málo silnejší motor a väčšiu vrtuľu či väčšie stúpanie bude sa ti hriať aj ten nový motor... |
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Dík za odpoved. Áno je to ta koptera ktorú mám v modeloch. Trápi ma na nej okrem teploty aj letový čas, ktorý sa teraz pohybuje na úrovni 10min(z pôvodných 1 . Let schopnosti sú dostačujúce. Trosku som spekuloval s ecalcom a hodil som tam rctimer sl2212 920kV motory, ktoré majú 400W. Payload mi vychádza niekde na úrovni 1,1kg/motor, co je akurát(pri 12", 4,5 slowfly vrtuli) . Letový čas cca 16min vo vise, teplota motora~40 stupňov. Moja otázka je ci sa ecalc mýli, alebo sú to také dobré motory(cena 10$/ks)? Nemusel by som meniť ESC, a motory sa dajú pripadne použiť aj na hexu keby som neskôr chcel meniť, pri ktorej mi vychádza letový čas z 2x6000mah baterii na 20minut vo vise. Viem ze podla ecalcu to nieje presne, ale aj tak. Väčšie motory, viac váhy, nižší letový cas. A toto by bol ideál, teda aspoň podľa ecalcu |
neclovek modelár Příspěvků: 942 Moje modely Poslat zprávu |
Ber to tak, že keď sa tieto prehriavajú, tak sú už asi za hranicou efektívneho zaťaženia, čiže s inými motormi aj keď to bude ťažšie, tak ak budú pracovať v efektívnom pásme stále môže byť letový čas dlhší. |
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
To hej, ale žeby 300g spravilo tak vela? |
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
Daj pozor na tie nové motory, všimni si, že najefektívne vyťaženie toho motora udávajú pod 10A -oproti starým tam teda asi moc nezískaš. Pri takomto rozmere sa mi i tých udávaných 300W pri tvojom pôvodnom zdá dosť vysoká hodnota. Všimni si, že HK pri ňom udáva 275W pri 4S a vrtuli so stúpaním 12x6. Ty máš menšie stúpanie a o štvrtinu menšie napätie (3S a 12x4,5). To znamemá, že v súčasnosti to u teba budú motory cca ma 200W a hrejú sa. Iné je počítať s 300W do lietadla ak striedaš ťah a iné ak to potrebuješ na trvalé zaťaženie v koptére. Samozrejme ,že motory dokáže niekto vyrobiť i kvalitnejšie pri približne rovnakom rozmere ale neverim, že pri tejto cene tam bude taký výrazný rozdiel, Na druhej strane sa pri tvojej novej voľbe chvália kvalitným magnetom a a malými medzerami. V každom prípade ma zaujíma ako dopadneš ak ich vymeníš. Tiež pamätaj na to vyššie KV. P.S nie som si istý či ten motor čo som pozeral na HK je to isté čo máš osadené prteto, že rozmer a váha tvojich nových mi vychádzajú nižšie. |
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Ano ako som tam teraz pozeral, tak tam mam chybu, samozrejme ma to byt 2830s nie 2826. Uvidím, kúpim na skúšku 4 tie motory z rctimeru, ak nebudú dobre tak kúpim tak ako si mi radil tie väčšie motory. Hreju sa je slabé slovo ja by skorej povedal, že sa pripekaju, lebo je cítiť aj lak s vinutia keď dolietam |
neclovek modelár Příspěvků: 942 Moje modely Poslat zprávu |
Keď je cítiť vinutie tak by som s tým veru nelietal...sa ti prepáli izolácia, vyskratuješ motor, upečieš regulátor a ešte aj havaruješ Riadny combo damage. |
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Ved preto nelietam resp lietam ale bez gimbalu, vtedy je to ok. |
Johny107 modelár Příspěvků: 230 Moje modely Poslat zprávu |
Ked chces z 2kg quadu tolko zmykat z motorov, preco nevyskusas 4S? Takto vela vykonu z motorov nedosiahnes, vyuzujes max 2/3 jeho vykonu. Potom sa ti to premiena na teplo. Pri 4S napajani vyuzijes plny vykon motora.To co sa ti premienalo na teplo pojde do jeho uzitocneho vykonu. Tiez mam tieto motory SL2212 na koptere s fpv no bez gimbalu no je podstatne lahsia. Lietam aj na 3s aj 4s s tou kopterou.No pouzivam naza vrtule 9.4x6. 12 vrtule uz by bolo moc na tie motory a 4s. Chcem na tu kopterku zavesit 4s10000 baterku,vazi 0,8kg potom by mala mat 2kg cela koptera. Tiez som zvedavy ako si s tym poradi,no podla ecalc v pohode. |
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Pretože mám nakúpené 2 sady 8000ciek 3S a 4S je drahé jak slak viem ze by to bolo lepšie ale dat pomaly 60e za baterku je vela |
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
Páni, štyri články pomôžu v tom, že sú schopné dodať viac príkonu do motora ale koptére to nepomôže. Tie motory s rovnakou vrtuľou o to skôr "zhoria". Problém je v tom, že motory sú preťažované. Ak tam bude viac napätia bude cez ne vďaka ohmovmu zákonu pri rovnakom výkone možno tiecť menej prúdu a tým sa o trochu menej hriať ((Dopĺňam neskôr - Myslím, že to celkom pravda nebude preto, že magnetický tok a teda i sila motora závisí od množstva prúdu a viac článkov len znamená, že pri vyššom napätí viem cez vinutie prehnať viac prúdu) na druhej strane kôli ťažšej baterke budú motory zaťažované ešte viac a naviac môžu odísť i regulátory ak budeš llietať "ostro". Pozrite diskusiu https://www.rcportal.sk/vykon-striedaveho-motora-vrtule-multikoptery-turbiny-vrtulniky-c187-1#post145992. Johny - tvoje riešenie by pomohlo ak by koptéra "neťahala" alebo by si potreboval dlhšie lietať ale motory mali výkonovú rezervu WiiPro: Ak už cítiť i vinutia tak tie motory to už môžu mať z časti za sebou - prehriatím znížiš silu magnetu - prúd ti cez cievky tečie ale motor už nemusí mať pôvodnú silu, tak pustíš viac prúdu ... . Ešte jedna staršia diskusia k motorom na ktorú som si spomenul. Základom síce k lietadlám ale je tam pár faktov ktoré pomôžu: https://www.rcportal.sk/vykon-striedaveho-motora-do-lietadla-c97-3#post247744 |
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
No Neviem. Kupil som nové motory, váha koptery je 1800g plně nalozena. Teoreticky zdvih motorov 4200g, predpovedana teplota s 12" vrtulami 27stupnov. Samozřejmě po lietani, resp. Viseni na mieste su motory znovu vrele. Jedná sa o sl2212 920kV, limit maju na 400W. Mozem este skusit 11" vrtule, ale Neviem ako potom dopadne nosnost |
Hronecml modelár Příspěvků: 95 Moje modely Poslat zprávu |
Ja mam hexu co ma cez 3 kilo a lieta ako raceova koptera...su tam motory sunnysky v2216 a 4s baterka ram je s550 a mozog pixhawk....motor s 1045 vrtulou cca 1500g zdvih...a baterku mam 10000 4s 1000gramovu |
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
WiiPro Ako si dopadol s motormi? |