autor | zpráva | ||
Jany modelár Příspěvků: 9 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte, neviete mi niekto poradiť ako roztočiť motor pripojený na ESC určený pre autíčko pomocou arduina? V tomto som nováčik, viem že pri leteckých ESCčkách sa v arduine postupne zvyšuje hodnota a tým sa motor točí rýchlejšie, avšak, motor sa nesmie roztočiť nad 75% jeho výkonu bez záťaže... Ale čo s motorom, ktorý je pripojený k ESCčku, ktoré je schopne motorom točiť do oboch strán?... ovávam sa, že ak dám nízku hodnotu môže sa stať, že motor sa bude točíť nad 75% ale do opačného smeru Prisím viete mi s tým niekto poradiť? |
||
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
sak vyskusaj ak je to jednosmerny regler, tak tam daj multi meter a meraj. |
||
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
To som ešte nepočul, zdroj? Bez záťaže je výkon 0 (NULA). 75% z 0 je 0. |
||
Turnigy modelár Příspěvků: 400 Moje modely Poslat zprávu |
|
||
eMDee modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
Never enter full throttle when the engine is not yet installed. Due to the extremely high speeds without load, the motor may be damaged. z LRP manualu |
||
Turnigy modelár Příspěvků: 400 Moje modely Poslat zprávu |
Tak ale to prekročí maximálne otáčky a nie 75% výkonu |
||
eMDee modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
asi sa len zle vyjadril a myslel toto, nie vykon ako fyz. velicinu |
||
Turnigy modelár Příspěvků: 400 Moje modely Poslat zprávu |
Aj tak si myslím že sa motoru nemá čo stať, to by musel mať riadne otáčky aby sa rozletel |
||
eMDee modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
no aha, ja tomu nerozumiem, zaujimalo by ma ake su dovody na obavy, ale samozrejme nebudem ti branit aby ste si vymenili kontakty a zaplatil si mu potom novy motor, ked vsadi na to co si 'myslis' a nevyjde to osobne som uz plny plyn kratkodobo takto minimalne dvom motorom dal, nic sa nestalo. Hore LRP v manualy, takisto castle udava na niektorych motoroch 'max 60000rpm' . Ak sa jedna len o odstredivu silu ktora moooze poskodit magnety, tak potom , kedze rotor je rovnaky medzi rozdielnymi KV, by nejaky 10zavit nemal sancu poskodit rotor, narozdiel od nejakeho 5zavitu. Ale neviem. Kto vie objasnit, co tu zohrava rolu, tak prosim. ..to iste odporuca napr Hacker, Aveox vravi to iste plus dodava dalsi dovod - parafrazujem - prevencia proti silnemu prehriatiu pri vysokych otackach bez zataze [vieme ako vyzera krivka efektivity striedaveho motoru], dalej tvrdia, ze 10-15s plneho plynu bez zataze je dost na poskodenie motora prehriatim |
||
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Aký je v tej vete rozdiel medzi "engine" a "motor"?
Ak beží motor naprázdno, má najmenší príkon a teda aj najmenšie prehrievanie. |
||
Turnigy modelár Příspěvků: 400 Moje modely Poslat zprávu |
Tak to je ešte väčšia blbosť ako tých 75% výkonu Ako sa môže hriať motor bez záťaže? Máš nejaký odkaz na zdroj? |
||
eMDee modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
V tej vete nie je ziadny rozdiel medzi slovami, je z google translatora z nemeckeho manualu Krivka efektivity klesa pri vysokych otackach, preto prehrejes aj nevhodne kratko zprevodovany motor. Aky to ma dopad pri motory bez zataze ktory sa teda dostane do este vyssej neefektivity a ake su rozdiely od vyrobcu k vyrobcu posudit neviem, znalosti na to nemam. Takze neviem zial posudit ake su teplotne straty pri velmi nizkom odbere za velmi nizkej efektivity Zdroj neskor, alebo google, zo sna si to netaham ale z manualov od vyrobcov. Ktori sa ocividne vo svojich odporucaniach zhoduju, blbost sem a blbost tam, mozte sa smiat |
||
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Motor bez záťaže berie najmenší prúd zo všetkých možných prípadov. Tento prúd nie je závislý od napájacieho napätia.
Takže preložené, nedávajte plný plyn ak motor nie je pripojený. Mohlo by to zničiť motor. Ten nepripojený. Daj originálny text, nemecky, francúzsky, rusky alebo anglicky. Originál.
Hrôza. |
||
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Motor ked bezi naprazdno sa hreje ovela viacej ako ked ma zataz. Preco sa potom motor ktory je robeny na 12" vrtulu hreje napr pri 10". Lebo teoreticky ma 10"vrtula mensi odpor vzduchu, tym padom je to mensia zataz pre motor Installed znamena namontovany, nie zapojeny |
||
eMDee modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
marianr, najdem x manualov, kde vyrobca odporuca nedavat plny plyn na motore ktory nie je napojeny na pohonnu sustavu, pretoze vysoke otacky mozu poskodit motor - nieco na nepochopenie? NIE. Nasiel som toto spominane aj specificky kvoli udajnej teplote motora, od firmy Aveox. Ak chces manualy, tak hladaj, nie som tvoja kur*a aby som na rozkaz podporoval tvoj nekonstruktivny postoj a hadzal ti tu linky, nech mozes natvrdlo tocit to iste dokola ako aj v ostatnych temach kde som ta doteraz stretol. krivka efektivity ide strmo nadol pri vysokych otackach, kazdy to vie , ja z jazdenia s autami, nieco nepochopene? NIE, je to FAKT. Ano berie najmensi prud bez zataze, preto pisem, ze neviem ake su tepelne straty, ked motor pracuje pri NAJNIZSEJ efektivite s minimalnym odberom prudu [tj motor bez zataze pri plnych otackach]. Mas to zmerane? Mas to vypocitane? Odksusane na 10 motoroch roznych vyrobcov? Predpokladam ze nie, takze zase sme spat k tomu co vravim, a to su odporucania vyrobcov a cakam ci mi niekto vysvetli a dokaze, ze to nie je pravda. Ak nie, tak jedine co mozme povedat na dotaz hore je to, co odporucaju vyrobcovia, inak vas chcem vidiet ako mu platite novy motor ak nahodou [mozno s 1% pravdepodobnostou], o ten motor pride vdaka vasej rade. |