Výrobce: | Rozpětí: | 0 mm | Hmotnost: | 0 g | |
Kategorie: | Lietadla - vetrone | Délka: | 0 mm | Materiál: | |
Motor: |
ID Modelu: AM775 | Zobrazeno: 13716 | Přidané: 12. 6. 2011 o 13:08 | Autor: Miloš.K.
Autor | Zpráva | |
DaggyMAC team RCPortál Příspěvků: 1735 Moje modely Poslat zprávu |
Je to krásny model, teším sa na ďalšie fotky. Budeš dávať imatrikulačky reálneho Blaníka? |
|
Miloš.K. modelár Příspěvků: 159 Moje modely Poslat zprávu |
Dakujem, jasne budem sa snažiť to spraviť co naj maketovejšie. Smerovku som urobil ovládanie z vnútra na lanka, serva som dal do výškovky, háčik som uložil na to iste miesto ako má skutočný a podvozok som urobil podla fotky originálu a aj výrez kabíny medzi krídlom som spravil podla originálu...ešte stále rozmýšľam nad farbou-čierna, červená alebo modrá. Nemci , čo mi dali CD s fotkami ako to oni spravili, tak to bol hotový grc, ja na ich mieste určite by som sa tým nechválil !!! Ináč kvalita je dobrá...škoda že to plátovanie nedali aj na trup. |
|
DaggyMAC team RCPortál Příspěvků: 1735 Moje modely Poslat zprávu |
Škoda, že ho nenaklapkovali. Blaník je typický svojími obrovskými klapkami pri pristáti, čo aj pekne vidieť na tej prvej fotke, čo si tu dal. Som naozaj zvedavý, ako ho osadíš, nezabudni si všetko fotiť. |
|
Miloš.K. modelár Příspěvků: 159 Moje modely Poslat zprávu |
OK, klapky boli by dobre to hej a keby bola ešte 6-metrovka. |
|
profi-pilot modelár Příspěvků: 269 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj. Toho Blaníka si kúpil v nejakom kamennom obchode alebo si priamo objednával od toho výrobcu? Koľko ťa stál? Ďakujem, Lubo |
|
flyman modelár Příspěvků: 195 Moje modely Poslat zprávu |
aj mna by zaujmalo |
|
Miloš.K. modelár Příspěvků: 159 Moje modely Poslat zprávu |
Kúpil som ho priamo u výrobcu cez internet a cena je tu http://www.airworld.de/Deutsch/Index.htm S postovnym okolo 800€ |
|
M. Boose modelár Příspěvků: 144 Moje modely Poslat zprávu |
Dovolím si trochu doplniť: @Z pohľadu histórie: Keď sa hlavný konštruktér Karel Dlouhý a aerodynamik Jindřich Veselý rozhodli použiť laminárny profil po vzore Dicka Johnsona a jeho RJ-5, bolo jasné, že školný vetroň s laminárnym profilom nebude môcť dosahovať nízku pristávaciu rýchlosť požadovanú pre elementárny výcvik. Túto situáciu bolo potrebné vyriešiť vhodným vztlakovým zariadením. Vznikli tak známe blaníkovské, konštrukčne náročné, vztlakové klapky a vôbec blaník bol prvý vetroň testovaný v aerodynamickom tuneli. Nie je pravda, že to bol prvý vetroň s laminárnym profilom ako sa niekedy mylne uvádza. @Z pohľadu pilota: Ked sa povedia vztlakové klapky na blaníku, každý, kto mal tú skúsenosť si predstaví rozseknutú kožu na ľavej ruke keď ako žiak vo vhodnom momente nezadržal páku klapiek a páka mu prirazila dlaň na hliníkový roh. Druhý krát sa to už neopakovalo, ale každý si tým raz prešiel. Práve vysunuté vztlakové klapky umožňovali blaníku točiť termiku "skoro ma mieste" na 60 km/h. Z pohľadu dnešného spôsobu lietania na moderných brusoch je to pekná nostalgia. Aj dnes moderné vetrone používajú klapky, ale to je už o niečom inom. Ak nemáte tento skvelý dokument, tak hľadajte: Legenda L-13 Blaník odkaz na Youtube |
|
Tomi modelár Příspěvků: 300 Moje modely Poslat zprávu |
Mohol by som poprosiť o nejké detailnejšie foto vyškovky. Potreboval by som vidieť bočný pohľad vyškovky.Ešte by ma zaujímalo ako je vyriešené ovládanie vyškovky. Ďakujem! |
|
Miloš.K. modelár Příspěvků: 159 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
japro modelár Příspěvků: 343 Moje modely Poslat zprávu |
||
Peposan modelár Příspěvků: 239 Moje modely Poslat zprávu |
Dobrou spravou je, ze tato legenda ma zazit slavny navrat a byrokrati z EU asi utru hu.. so svojimi hadraplanmi. Bratom cechom konecne docvaklo, ze nikto nebude chciet dat strasne prachy na zosilenenie kridla na skoro dolietanych strojoch ale ze si radsej kupia novy za rozumnu cenu, ktory by mal byt na zaklade L-13AC a s resursom 4500 hodin v tej najtvrdsej prevadzke ako je zakladany vycvik nebude problem. Ked si spomeniem ako som si dal dogfight s mysiakom tak to bola velmi krasna rozlucka s tymto strojom. |