autor | zpráva | |
igor123 modelár Příspěvků: 2 Moje modely Poslat zprávu |
mal som v rc aute batériu 8,4V- 2000 mAh- NiMh, môžem ju vzmeniť za 4600mAh? ako dlho asi vydrží? Za odpovede ďakujem |
|
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Mozes, ale lepsia investícia bude lipo bateria |
|
bado modelár Příspěvků: 1333 Moje modely Poslat zprávu |
mozes dat aj 6000 mah vydrz jazdenia sa neda vypocitat,zalezi ako budes jazdit ake mas auto(elektroniku) ak ti to elektronika dovoluje lepsie je ist do Lipoliek |
|
igor123 modelár Příspěvků: 2 Moje modely Poslat zprávu |
model auta je hpi e-firestorm 10t |
|
eMDee modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
> http://bfy.tw/3OBo > http://www.hpiracing.com/en/kit/105845 > ctrl+f "lipo" enter > "We didn’t want to stop there, so we added a LiPo battery safety cut-off to the speedo" takze podporuje to lipo, len kontrolovat teploty motora. |
|
Zemo modelár Příspěvků: 65 Moje modely Poslat zprávu |
Akurat ze s lipo to pojde asi pomalsie kedze tam ma 8,4v co je sedem clanok nimh. Lipo ma 7,4v nominal. Pri nimh treba davat pozor na vahu, ta rastie pri vysokych kapacitach hodne vysoko, najme oproti lipo. Ked chces len tak pre zabavu jazdit len s tymto tak ostan pri nimh. Ale neinvestuj do toho vela, kup nejake lacne z ciny. Ak chces jazdit viac tak chod do lipo, treba k tomu aj nabijacku. Budes to mat lahsie a menej im klesa napatie ku koncu jazdy. Ale treba na ne davat pozor aj pri nabijani aj skladovani aby ti nepodpalili barak. Teraz su uz aj HighVolt lipo co by mohli byt vhodne do toho tvojho. |
|
bado modelár Příspěvků: 1333 Moje modely Poslat zprávu |
s lipolkou to urcite pomalsie nepojde... |
|
Zemo modelár Příspěvků: 65 Moje modely Poslat zprávu |
Sa bavime o sedemclankovej nimh 8,4V, nie o klasickej sest clankovej 7,2V. S normalnou lipo 7,4V to pomalsie pojde urcite. To su samozrejme nominalne napatia, lipo nabijes na max 8,4V, ale ta 7 clankova nimh bude mat plne nabita okolo 10V. |
|
bado modelár Příspěvků: 1333 Moje modely Poslat zprávu |
niekedy som mal sedemclankovu Nimhu a islo to max 2minuty a potom to je o nicom kde oproti Lipolke je vykon neporovnatelny a ako som pisal s lipolkou to urcite pomalsie nepojde to ti tuna potvrdia aj ostatny |
|
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
lenze musis ratat aj to ze nimh su ovela makksie ako lipo, cize pod vacsim prudom napatia prudko klesa |
|
eMDee modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
uz by som nechcel nikdy nimh. kedysi som to mal v aute, rychlo to slo ako vravi bado prve 2 minuty, udavanych 30kmh, neskor som sa plazil 20,15, na konci 10kmh a dedusko na bicykli ma predbiehal po ceste a furt som nemal vybitu baterku.. nepride mi to ako efektivne vyuzivanie kapacity, bezohladu na to, ci to ide chvilku o 15% rychlejsie alebo nie. |
|
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Existovali aj naozaj kvalitné NiMH ktoré "dali" prúd, napriek tomu som si istý že pre normálneho človeka je to nezmysel a je lepšie použiť lipolky. NiMH boli nutné pre súťažné kategórie kde bolo čosi predpísané v pravidlách, a väčšinou sa používali hodne prehriate aby naozaj "dali", čo im zas nerobilo až tak dobre.. ale hlavne, že bez ohľadu na starostlivosť zdochli po príliš krátkom čase (tak 3 mesiace?) Zdochli znamená to čo píšeš, že Ťa predbieha deduško na bicykli, ony zas nevyšumeli ani sa neskratovali, ale to je predsa jedno. Možno mnohí dostali zdochnuté už nové, tak sa im zdalo že nimhy neťahajú vo všeobecnosti vôbec, no ale to zas úplne pravda nie je. Tie lipolky držia napätie pod prúdom perfektne, ak teda nie sú tiež preležané či zničené.. a nemusí sa o ne takmer starať (len mať slušný inteligentný nabíjač čo ich neprebije aby nezhoreli, neprepichnúť ich a trochu možno neskladovať úplne nabité.. a nenechať ich v prípade že zahoria, niečo zapáliť.). Ak by išlo o rýchlosť alebo naopak o úplnú bezstarostnosť, a model (regl aj motor) by to vydržal, stále by sa dalo použiť aj 3s A123. Tam to spomaľovanie po vybití trvá jednotky sekúnd lebo celú kapacitu dajú pri takmer konštantnom napätí. Len je to vyše 9V, no, teoreticky by to mohol vydržať keď NiMH čerstvo z nabíjača môžu mať aj tých 10V (A123=LiFe majú 3,0 až 3,3V /článok pri zábere, plne nabité cca 3,45V - aj keď sa nabíja na 3,6V takmer hneď napätie klesne). |
|
Zemo modelár Příspěvků: 65 Moje modely Poslat zprávu |
Ja mam NiMH aj LiPo, a na rekreacne jazdenie su NiMH uplne v pohode. Ale to je v cestnych resp. rally autach, tak to mozno bude ten rozdiel. S 5000mah NiMH mozem jazdit aj pol hodinu a to tam mam 12T brushed motor. Ten vykon samozrejme klesa ku koncu, ale nieje to velmi citelne, kedze len tak pri blazneni sa tie auta ani velmi nemozu ist na plny plyn. A velkou vyhodou NiMH, aj ked uznavam ze asi jedinou je bezpecnost. Este som nepocul ze by na rozdiel od LiPo niekomu odfaklili dom atd. A napr. detom by som auto s LiPo asi nedal do ruky. |
|
bado modelár Příspěvků: 1333 Moje modely Poslat zprávu |
Zemo,pokial sa Lipolky spravne skladuju,nabijaju je mala pravdepodobnost ze sa môze nieco stat aj ked to nieje na 100% bezbecne ale v domacnosti môze byt nebezpecna aj elektricka zasuvka a vela inych veci. |
|
GIGN1987 modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 2. 1. 2016 o 20:05
| odkaz na příspěvek
k otazke autora kludne nasad LiPo, zvol 2S a kapacitu aka sa len bude dat pri rozmeroch aby sa tam vosla, cim vyssia kapacita tym viac mozes jazdit, nabijaj ich slusnou inteligentnou nabijackou aspon Accucell 6, IMax B6, Raytronic C4, Hobbyking X120 a podobne, a mas vybavene |