autor | zpráva |
Vlado modelár Příspěvků: 17 Moje modely Poslat zprávu |
Dobrý deň, o modelárstvo sa zatiaľ zaujímam len teoreticky vzhľadom na nedostatok času, ale určite plánujem aj prakticky. Najviac ma zaujali vetrone a možno ešte o trochu viac z hľadiska fyziky. Na budúci rok, keď budem vypisovať témy na bakalárske/diplomové práce by som chcel vypísať tému na niečo ako výroba krídla na CNC stroji. K dispozícii máme 3 osovú mašinu. Netuším zatiaľ z akého materiálu (určite drevo, ale netuším aký druh). Úlohou bakalára/diplomanta by bolo krídlo namodelovať a následne vyrobiť, vytvoriť simuláciu z hľadiska prúdenia vzduchu v nejakom softvéry (Ansys, atď.) a odmerať charakteristiky tohto krídla vo veternom tunely. Pokiaľ viem, tak na Slovensku máme jeden veterný tunel (beriem do úvahy len školy). Chcel by som sa opýtať, čo si myslíte o takejto práci a či by ste mi mohli doporučiť napr. materiál a poprípade nejaké nápady a postrehy. Za odpovede vopred ďakujem. |
martin.b modelár Příspěvků: 1066 Moje modely Poslat zprávu |
nepomozem ti, ale chcem ta pochvalit za vyber prace! pacia sa mi prakticke bakalarske/diplomove prace ktore maju zmysel a este ta aj nieco naucia! drzim palce. neviem ako je to u vas na skole, ale rozdelil by som to takto: bakalarska praca: teoria o profiloch kridiel, tvorba virtualneho modelu, merania na virtualnom modely diplomova: vytvorenie namodelovaneho profilu a nasledne overovanie v tuneli, zavislosti zmien na vlastnosti kridla a podobne. proste nech to ma postupnost, nasledne by si z toho vedel spravit aj dizertacku v ktorej by mohli byt vlastne napady na zlepsenie profilu, odstranenie nejakych neziaducich javov, vyzkum materialu a jeho vplyvu na vlastnosti.. zbytocne je to narvat vsetko do bakalarky, ta nema potrebny rozsah |
Peter team RCPortál Příspěvků: 2167 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 28. 3. 2012 o 00:13
| odkaz na příspěvek
bude treba sa asi rozhodnúť, či to zamerať na modely, alebo skutočné lietadlá - výroba krídla a jeho meranie v tunely a na základe toho hľadanie nejakých záverov bude asi jednoduchšie na modelové veľkosti, prepočet výsledkov na skutočné lietadlá by boli možno už moc. Pokiaľ by šlo o modely, pekné knihy na tému aplikácie profilov meraných na skutočné lietadlá na modelovú veľkosť - problém podstatne rozdielneho Reynoldsovho čísla - moźno by bolo zaujímavé nájsť riešenie, ako odhadnúť správanie sa profilu ktorého poláry poznáme pre Reynoldsy veľkých lietadiel na modelovú veľkosť - a následne skúsiť to potvrdiť nameranými polárami... neviem, ći som sa vyjadril dosť jasne, som v tomto len samouk materiál skúšobného profilu - neviem, aká veľkosť profilu je vhodná do tunelu, ktorý je k dispozícii - z toho bude treba vyjsť - ďalej bude závisieť na fréze - teda aký kvalitný povrch je schopný vytvoriť - predpokladám, že by sa už nemal ďalej ručne upravovat - sú špeciálne plasty na tento účel, ale údajne pomerne drahé, dá sa pouźiť aj drevo - kvalitné lipové - je pekne obrobiteľné na kvalitný povrch.... pri niźśích nárokoch sa dá pouźiť aj pdľahový polystyrén (dostupný v predajniach stavebnín na izoláciu podláh - relatívne pevný, rovnomerný materiál - ale nedá sa dosiahnut len obrábaním hladký lesklý povrch neviem, či som dal nejaké očakávané typy,ak áno, tak ma to teší ozaj, o akej škole sa bavíme? |