autor | zpráva |
JanoP modelár ![]() Příspěvků: 102 Moje modely Poslat zprávu |
Dostal sa mi do rúk tento trup a prosím o rady. Vek odhadujem na 20 a viac rokov, na laminovanie bol pravdepodobne použitý polyester, celková dĺžka trupu vrátane motorového krytu (ktorý sa nezachoval) cca 1150 mm, čiže rozpätie by mohlo byť 1500-1600 mm. Mám tieto otázky: 1. Pozná niekto podľa fotiek o aký model sa jedná? Ak ide o polomaketu skutočného lietadla, resp. je to trup podľa niektorého z plánov Modelář, tvarmi krídla a VOP+SOP by som sa prispôsobil. 2. Oplatí sa ešte trup po toľkých rokoch použiť na stavbu? Nemám skúsenosti ako sa správajú polyesterové lamináty po toľkých rokoch, hlavne z hľadiska krehkosti. 3. V prípade použitia trupu na stavbu čím lepiť do trupu prepážky, výztuhy a pod? Použiť polyester alebo sekundové lepidlo resp. laminovací alebo klasický epoxy? Ďakujem vopred za odpovede. ![]() ![]() ![]() |
charon modelár ![]() Příspěvků: 140 Moje modely Poslat zprávu |
Jedná sa o model Cessna vyrábaný ešte pred prevratom spoločnosťou TEST . Na lepenie som v tej dobe používal polyesterovú živicu zahustenú sekanou bavlnou . |
RedBaron modelár ![]() Příspěvků: 218 Moje modely Poslat zprávu |
Je to CESSNA 150, ja som ju staval tiež na 6,5 ccm asi 1986. Dodávala sa z EPP krídlami. V pohode sa dá postaviť podľa plánu 134 s CESSNA AEROBAT 150. Kópiu plánu by som možno našiel. |
palci72 modelár ![]() Příspěvků: 1057 Moje modely Poslat zprávu |
![]() |