Přidané: 3. 3. 2011 o 16:33 | ID článku: CLA51 | Zobrazeno: 26868x | Komentářů: 29 | Autor: Alfa
Autor | Zpráva | |
Brano team RCPortál Příspěvků: 3266 Moje modely Poslat zprávu |
Zdravim inetMark! Vidim, ze uz nie si zaciatocnik, kazdopadne, zopar clankov k zaciatkom tu mame.. Vseobecny rozcestnik: https://www.rcportal.sk/zaciatky-lietania-rozcestnik-c60 Na citanie je toho vela, tazko sa to da zrhnut do par viet vsetko S tou reklamou mas pravdu, ale je to tazko. Ver mi, ze zo zarobenych penazi si nenechavame nic (respektive, tento projekt nie je ziskovy, takze nie je si co nechavat ) Vsetko ide na prevadzku, popripade reklamu AdWords nasadzujeme v urcitych intervaloch, predsalen, bere to cca 5 euro denne, ked je to nastavene tak, aby to malo vyznam |
|
palo-lm modelár Příspěvků: 138 Moje modely Poslat zprávu |
Parada - akurat to s tymi cenami uz nie je celkom pravda - vsetko rádovo zlacnelo. Snad az na tie top modely. |
|
Gabriel modelár Příspěvků: 289 Moje modely Poslat zprávu |
Možem sa pridať k tým ktorým táto stránka chýbala keď začínali.. ja som si kúpil na začiatok walkeru V200D02 a celkom je to rýchla mašina na začiatočníka keď som ju pár krát rozbil potom si si kúpil MJX F-45 čo je podľa mna jeden z najlepších vrtuľníkov na učenie. |
|
kcs-weirdo modelár Příspěvků: 178 Moje modely Poslat zprávu |
Chýba mi tu trochu 0.-tá otázka: "Viem už lietať?" Skôr, než sa niekto rozbehne po spalováku, učiť sa lietať je lacnejšie na polohračke za 150-200 EUR. Pretože keď narazíte s Raptorom 30, len oprava stojí toľko čo taký malý elektrický vrtuľník aj s RC. Dôležitý pre ďalší rast je tam 4-kanál, t.j. že to vie lietať všetkými smermi ako veľký vrtuľník (stúpanie/klesanie, otočenie okolo vlastnej osi, let dopredu, dozadu, bokom). Koaxiálne (dvojvrstvý rotor bez chvostovej vrtule) sú stabilnejšie a jednoduchšie sa ovládajú, ale dá sa učiť lietať aj na klasickom. Koaxiály netrpia uhýbaním sa do strán, ktoré vzniká zmenou ťahu chvostového rotora (napr. pri otáčaní sa). Sú možno lepšie do bytu, ale kto sa chce seriózne učiť lietať, nevyhne sa klasickému stroju s chvostovou vrtulou. Tzv. "fixed pitch" rotory, kde sa stúpanie ovláda otáčkami je možno pomalé, ale má menej dielov, ktoré sa môžu rozbiť. Špecifiká spalováku nie sú iba v tom, že treba so sebou vláčiť kufrík plný štartovacích potrieb, palivo a pod., ale aj to, že motor pre začiatočníka nie je ľahké vôbec naštartovať a môže sa výkonom chovať nepredvídateľne, dokonca skapať za letu... Pre začiatočníka je asi najdôležitejšia otázka, či chce lietať vonku alebo vnútri na malom priestore. S 270-gramovým modelom sa môžete odvážiť von iba pri bezvetrí a byt je preň trochu malý, ale dá sa s ním teoreticky lietať aj tam aj tam. Tiež platí, že čím menší stroj, tým menšie riziko zranení a škôd. |
|
Tibor889 modelár Příspěvků: 997 Moje modely Poslat zprávu |
Šéfe, na polohračke sa ešte nikto lietať nenaučil a na koaxiále už vôbec nie |
|
kcs-weirdo modelár Příspěvků: 178 Moje modely Poslat zprávu |
Niektorí robia prvé ochutnávky na koaxiále... u mňa to tak nebolo Možno nezapadám do štatisktík, ale moja polohračka bola Walkera Dragonfly 4. Dnes sa už trh hemží lepšími vecami. Svojmu účelu však poslúžila, t.j. na získanie základného citu pre visenie a základné pohyby. Tým to ale aj končí. Na ďalší pokrok treba už niečo poriadne (t.j. nie "fixed pitch", ale s variabilným sklonom listov rotora). Ak má niekto možnosť naučiť sa úplné základy s kamarátom, ktorý bude robiť kopilota, je to samozrejme iné. |
|
Tibor889 modelár Příspěvků: 997 Moje modely Poslat zprávu |
Najlepšia polohračka na učenie je simulátor A ja som tiež začínal s koaxiálmi, ale narovinu, zbytočne vyhodené peniaze lebo sa s tým nedá lietať a riadenie je úplne iné. |
|
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
Koaxiál bude vrtuľníkom až sa niekto podujme vyrobiť ho s kompletným cyklickým a kolektívnym riadením oboch rotorov. No ajtak sa bude líšiť od jednorotorových vrtuĺníkov, pretože je v porovnaní s nimi je aerodynamicky súmerný. Zatiaľ takéto končtrukcie somm videl len u makiet, ale pre začiatočníka by to bolo drahé riešenie - komplikovaná mechanika, dvojnásobok listov a pod. čo by zbytočne predražovalo havárie. o nastavení rotorov ani nehovorím - v podstate dvojnásobok roboty.... |
|
peterrc modelár Příspěvků: 1031 Moje modely Poslat zprávu |
no, ak sa niekto podujme spraviť maketu koaxialneho vrtulniku čo používajú napr. rusi............... pokiaľ viem tak v ich zbrojnom arzenále helín majú aj nejaký koaxial a lietajú s ním. A vraj má dosť výhod. Aspoň čo som zachytil nejakú správu niekedy. Ale ako im to funguje neviem. |
|
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
Guiesphhe modelár Příspěvků: 2 Moje modely Poslat zprávu |
Zdravím vás! Mohol by ma prosím niekto zaskolit nastaviť t rex 450? Začal som so 4 kanálmi ready to fly potrebujem pomoc s t rex om dakujeem |
|
JohnyPP modelár Příspěvků: 107 Moje modely Poslat zprávu |
Ta otazka co chcem, je dost tazka, treba si to vyskusat "ci ma to bude vobec bavit a ako dlho". Hracku hocikedy vyberiem a lietam, nepotrebujem prax, naucim sa TO ovladat za tyzden. Ale len doma. Je to v dnesnej dobe zalezitost 10-20€ plus cca 2 az 3 nasobok na nahradne diely podla sikovnosti a vytrvalosti ak ma tato zabavka dostatocne naplnuje Ked uz ma niekto chut sa ucit, tak aspon 4 kanal, na ziskanie zakladnych orientacnych a ovladacich schopnosti , cena 50-100€ + zasa tie diely podla sikovnosti... Tu sa da zamenit kupa lepsej 4k hracky za kupu simulatora, ak mame na to samozrejme dost vykonny hardver a minimalne full HD, idealne 4k 26 palcovy monitor pripadne televizor, na ktorom sa nam model do par sekund nestrati ako mala cierna bodka. Na malom notebooku to je tak na let v kokpite, alebo lupu Vyssiu kategoriu a investiciu by som si dvakrat rozmyslel, je to konicek na dlhe mesiace, s pravidelnymi investiciami, a trufnem si povedat ze nie kazdy sa dokaze naucit lietat s takym komplikovanym strojom. Tu je este cas si rozmysliet, na co mam. Fyzicky, psychycky aj financne. Tie realnejsie vrtulniky s kolektivnym riadenim a bez tazkeho padla vyzaduju 100-200h treningu na simulatore. A to len na visenie, teda naucenie mozgu na udrzanie vrtulnika na mieste, zakladne pohyby a orientaciu pri jednoduchom lietani. Nasleduje 100-200h praxe striedavo vrtulnik : sim tak 1:1 Tu vacsinou do vrtulnika idu za ten cas nahradne diely v hodnote rovnej cene vrtulnika. Alebo aj viac ak mame bazarovy alebo "znackovy" vrtas. Realita je trochu ina ako simulator... Pozor na znackove "vychytavky" typu blade a pod, tu len zakladne diely prevysuju hodnotu vrtulnika a tazsia havaria bud vedie k predrazenym tuningovym dielom alebo novemu vrtulniku = zbytocne vyhodene peniaze. Suma sumarum: Rok prejde ako voda, skusenosti stale mizerne, 2 vyplaty fuc vo forme rozflakaneho modelarskeho salatu a caka ma taky isty dalsi rok ak uvazujem nad 3D lietanim. Stoji mi to za to ? |
|
bell222 modelár Příspěvků: 27 Moje modely Poslat zprávu |
Ja mozem doporucit Blade msr (predtym som nemal ziaden vrtulnik ani koaxial a ziaden simulator) a naucil som sa ma sice len 30g a vonku snim lietam len podvecer, alebo rano ked je bezvetrie, no v izbe je super. |
|
BOravec modelár Příspěvků: 577 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj, trochu sa vtesnám medzi Vás vtruľníkarov. Náhodou som objavil tento link, možno bude pre Vás užitočný: https://sites.google.com/site/flybarlesslist/ |